Графічний дизайн в контексті культури смаків: освітньо-виховний потенціал
DOI:
https://doi.org/10.31874/2309-1606-2023-29-2-11Ключові слова:
графічний дизайн, культура смаків, невербальна комунікація, візуальна інформація, освіта, виховний потенціал, постіндустріальне суспільствоАнотація
У статті розглянуто місце графічного дизайну у сучасному постіндустріальному суспільстві, який виходить за межі суто прикладного мистецтва та претендує на роль експерта в інтер’єрах людського буття, визначаючи соціальний і культурний статус особистості. Доведено, що графічний дизайн, органічно вписуючись в контексти та активно реагуючи на виклики такого соціально-декоративного явища як мода, виконує важливу роль у формуванні культури смаків. Це свідчить про множинність амбівалентних культурних проявів графічного дизайну. Особливу увагу приділено виявленню функціонального потенціалу графічного дизайну у створенні наскрізних трендів, які через невербальні засоби комунікації, здатні утворювати та утримувати соціальну і культурну єдність. У зв’язку з чим здійснено аналіз графічного дизайну крізь призму філософської комунікації, що дозволило визначити графічний дизайн як найбільш дієву практику невербальної комунікації та візуалізації інформації у постіндустріальному суспільстві. Визначено, що графічний дизайн здатний не тільки породжувати нові смисли, але й утворювати комунікативні лагуни. Враховуючи таку його специфіку у статті особливу увагу приділено виявленню освітньо-виховного потенціалу графічного дизайну. Доведено, що від естетичного смаку, етичних переконань та гуманістичної спрямованості дизайнера (візуалізатора) залежить не тільки процес творення візуальних образів, але й їх подальше розтлумачення споживачами графічної інформації. Наголошується на необхідності посилення гуманістичних орієнтирів в сучасній українській дизайнерській та мистецькій освіті.
Посилання
Benjamin, W. (2002). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. Selected Works. Trans. from German by Y. Rybachuk, & N. Lozynska. (Pp. 53–91). Lviv: Litopys.
Bezuhla, R. (2021). Artist’s Brand and Art Market. Modern System of Values in Art. Art Culture. Current Issues, 17(2), 49–53. https://doi.org/10.31500/1992-5514.17(2).2021.247960
Ambrose, G., & Ono-Billson, N. (2019). Graphic Design 01. Approach and Language. Trans. from English by L. Baz, R. Dziuba, & T. Kryvovyaz, Kyiv: ArtHuss.
Grygorova, N., & Ivashchenko, O. (2023). «The Phenomenon of Image in the Philosophical Explorations of Hryhoriy Skovoroda and Johann Wolfgang von Goethe,» Interdisciplinary Studies of Complex Systems, No. 22, pp. 87–94. https://doi.org/10.31392/iscs.2023.22.087
Jia, Yaochen. (2018). Creative Potential of Graphic Design Professionals: Realities and Perspectives. Monograph. Kyiv: Center of Educational Literature.
Krylova, S. A. (2019). Human Beauty in the Life Practices of Culture. Experience of Social and Cultural Metaanthropology and Androgyn Analysis. Monograph. 2nd edition, revised and expanded, Kyiv: KNT.
Pring, R. (2004). Philosophy of Education: Aim, Theory, Common Sense and Research. London – New York: Continuum.
Smith, I. H. (2021). Short History of Photography: A Pocket Guide to Key Genres, Works, Themes & Techniques. Trans. from English by T. Savchynska. Lviv: Old Lion Publishing House.
Smythe, K. (2021), Whole Earth Living: Reconnecting Earth, History, Body, and Mind. Trans. from English by O. Samoylenko. Kyiv: Nika-Center.
Vallejo, I. (2023). Papyrus: The Million-copy Global Bestseller. Trans. from Spanish by A. Markhovska. Kyiv: Laboratory.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 194
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації;
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.