Польська реалістична філософія ХХ століття та її освітні імблікації
DOI:
https://doi.org/10.31874/2309-1606-2021-27-1-6Ключові слова:
польська реалістична філософія, неотомізм, антропологія освіти, етика, філософія освіти, педагогічні наслідки, особистістьАнотація
Польський томізм розробив оригінальну філософію освіти та педагогіки (Стефан Куновський, Яцек Воронецький, Фелікс Войцех Беднарський, Мечислав Гогач та інші), що відповідає окремим різновидам цієї філософії. У традиційному томізмі акцент робиться на вихованні чесноти. У екзистенційному томізмі філософи зосереджуються на тому, щоб "стати людиною", щоб досягти повної гуманності, а в послідовному томізмі філософи зосереджуються на ефекті освіти та питаннях особистих стосунків та стандартів освіти. Томістична педагогіка – це вивчення вибору принципів виховання. Ось чому М. Гогач вважає, що "існує лише філософська освіта". На основі нещодавніх досліджень у цій галузі я склав враження, що класичний поділ, позначений філософією Платона (ідеалізм) та Арістотелем (реалізм), також може бути прийнятий для цілей у класифікації теорії освіти та виховання. Через аналіз ідеалістичної та реалістичної антропології та етики я спробував показати, що реалістична пайдея все ще актуальна і її слід заново розпізнати. Новизна цієї роботи полягає у "введенні" існуючих серед педагогів та філософів стандартів освіти у визначену філософію esse та тої, що випливає з неї, філософії людини та етики, орієнтованих на захист людей та теорію мовлення серця (sermo cordis). На мою думку, це новаторський підхід до освіти та філософії освіти, і педагогічні наслідки, що виникають внаслідок осягнутого таким чином визнання людини, її пізнання та поведінки, можуть виявитися плідними на педагогічному та освітньому рівні. Все, що вимагається реалізмом на рівні освіти, це належне розташування серед освітніх стратегій та визначення того, хто така людина.
Посилання
Bednarski, F. W. (1987). Education of human drives and wills, "Polish Pastor Abroad", Rome: DP.
Błogosławiony Edmund Bojanowski. (2000). Heartily good man, S. Wilk (ed.). Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski. [In Polish].
Eucken, R. (1908). Introduction to a Philosophy of Spiritual Life, Leipzig: Verlag von Quelle & Meyer. [In German].
Gałkowski, S. (1998). To the Good. The Topicality of Jacek Woroniecki's Upbringing Philosophy. Rzeszów: PH Higher Pedagogical School. [In Polish].
Gilson, E. (1958). The spirit of medieval philosophy / transl. by J. Rybałt, Warszawa: PAX. [In Polish].
Gilson, E. (1962) History of Christian Philosophy in the Middle Ages. From Justyna to Nikolaus from Kuza / transl. by S. Stomma,Warszawa: PAX. [In Polish].
Gogacz, M. (1993). Fundamentals of education. Niepokalanów: Publishing House of the Franciscan Fathers. [In Polish].
Kiereś, B. (2017). Human and education. From person to personality. Lublin: KUL. [In Polish].
Michalski, K. (1917). The position of priest Gabriel in the neo-scholastic movement. Ateneum Kapłańskie, (13), 46-56. [In Polish].
Swieżawski, S. (2005). The problem of the history of philosophy. Warszawa: Wyd. Naukowe Semper. [In Polish].
Tatarkiewicz, T., & Tatarkiewicz, W. (2011). Memories. Poznań: Panstwowy Instytut Wydawniczy. [In Polish].
Woroniecki, J. (1999) Catholic educational ethics. T 1-2, cz. I/II, Lublin: Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej–Wydawnictwo KUL. [In Polish].
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 407
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації;
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.